• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Hej allihopa! Måste bara skriva en uppdatering! Jag fick skuldsanering äntligen!
Har precis fått reda på att jag kommer få ett arv på ca 200 000 och jag ska skicka in om omprövning direkt. Frågan är om jag behöver betala in allt i en summa eller får höjd månadsbetalning? Jag frågade min handläggare och hon sa bara att jag skulle skicka in en omprövning. Nån som vet lite mer om det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hej allihopa! Måste bara skriva en uppdatering! Jag fick skuldsanering äntligen!
Har precis fått reda på att jag kommer få ett arv på ca 200 000 och jag ska skicka in om omprövning direkt. Frågan är om jag behöver betala in allt i en summa eller får höjd månadsbetalning? Jag frågade min handläggare och hon sa bara att jag skulle skicka in en omprövning. Nån som vet lite mer om det?
Gissar att det blir en engångsinbetalning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast nu var det innan inledande å då finns ingen sanering att upphäva...
Nej det stämmer såklart, man åker dit på skäligheten i ställer. Är ju ganska meningslöst att bevilja en skuldsanering för att den i omprövning ska hävas..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej allihopa! Måste bara skriva en uppdatering! Jag fick skuldsanering äntligen!
Har precis fått reda på att jag kommer få ett arv på ca 200 000 och jag ska skicka in om omprövning direkt. Frågan är om jag behöver betala in allt i en summa eller får höjd månadsbetalning? Jag frågade min handläggare och hon sa bara att jag skulle skicka in en omprövning. Nån som vet lite mer om det?
Engångsbetalning törs jag nästan lova.
 

Engel

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Augusti 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vågar man ompröva när man sagt upp sig själv och gått från heltid till timme/behov? Vad är det värsta som kan hända? Förlängd avbetalningsplan? Avbruten sanering?

Tvekar på att ompröva och istället hanka mig runt på lite svartjobb så jag klarar av den summan jag har nu. Bör jag ompröva? Kan det bli negativa konsekevern då man sagt upp sig själv istället för uppsagd?

Ingen som har gjort detta? 2000 sidor men ingen vet, inte ens kronofogden kan ge mig ett svar.

Jag vill bara veta vad risken vid omprövning är. Riskerar man förlängd betaltid? Dom jag är skyldig pengar lär ju knappast bry sig om min ohälsa som gör att jag inte klarar 100% just nu men jag vill bara veta om man riskerar något genom en omprövning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ingen som har gjort detta? 2000 sidor men ingen vet, inte ens kronofogden kan ge mig ett svar.

Jag vill bara veta vad risken vid omprövning är. Riskerar man förlängd betaltid? Dom jag är skyldig pengar lär ju knappast bry sig om min ohälsa som gör att jag inte klarar 100% just nu men jag vill bara veta om man riskerar något genom en omprövning.

Du kan vad jag vet inte få upphävt på egen omprövning men borgenärerna kan ju ompröva också. Egen uppsägning låter som en ganska rimlig grund att få fet upphävt ändå.
 

Engel

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Augusti 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Eller är det värsta som kan hända typ? Du sa upp dig själv så därför avslår vi din ansökan och sen fortlöper planen som man har?
 

Engel

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Augusti 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du kan vad jag vet inte få upphävt på egen omprövning men borgenärerna kan ju ompröva också. Egen uppsägning låter som en ganska rimlig grund att få fet upphävt ändå.

Så länge jag betalar kan jag väl inte få den upphävd? Det är ju det jag vill veta. Om jag ens ska bemöda mig med omprövning eller hanka mig fram på svartjobb, slinga lite.

Finns det något negativt med att ompröva själv? Jag vill bara veta vad jag ska göra. Betala kommer jag göra oavsett. Så strunta i omprövningen?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ingen som har gjort detta? 2000 sidor men ingen vet, inte ens kronofogden kan ge mig ett svar.

Jag vill bara veta vad risken vid omprövning är. Riskerar man förlängd betaltid? Dom jag är skyldig pengar lär ju knappast bry sig om min ohälsa som gör att jag inte klarar 100% just nu men jag vill bara veta om man riskerar något genom en omprövning.
Jag sa upp mig pga att jag började må dåligt på jobbet (min sanering var räknad på det jobbet), började på ett nytt jobb där chefen som kom in efter några månader inte var av chefsmaterial, av olika anledningar som var rent gallimattias sas min provanställning upp. Jag hade dock inte gjort någon omprövning utan levde snålt från november till mars.
Iomed att jag inte hade jobbet kvar gjorde jag en omprövning som fortfarande inte är klar (denna gjordes i april). Det kom ett mejl från handläggaren (i Kalmar av alla ställen....) där hen ifrågasatte varför jag sagt upp mig från första jobbet. Förklarade sakligt i ett vändande mejl och fick sedan info att hen gått på semester så jag har ännu inte fått något direkt svar på omprövningen.. Hen kom tillbaka nu i veckan så jag hoppas på ett svar under nästa vecka, hur det än blir skriver jag svaret här.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Så länge jag betalar kan jag väl inte få den upphävd? Det är ju det jag vill veta. Om jag ens ska bemöda mig med omprövning eller hanka mig fram på svartjobb, slinga lite.

Finns det något negativt med att ompröva själv? Jag vill bara veta vad jag ska göra. Betala kommer jag göra oavsett. Så strunta i omprövningen?
Nej kan du betala trots att din inkomst är lägre kan det knappast bli något.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp